اموزش راه اندازی کسب کار اینترنتی و ایده های کسب کارمیلیونی با سرمایه کم راه اندازی کسب کار تلگرامی افزابش ممبر و ویو و ساخت برنامه های اندروید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

نظرسنجی سایت

از چه طریق با سایت فرا کسب کار اشنا شدید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

افزونه یا پلا گین وردپرس چیست


افزونه یا پلا گین  وردپرس چیست

 

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه یا پلاگین به معنای نرم افزار کوچکی است که به برنامۀ اصلی امکانات جانبی و مکمل را اضافه می‌کند. که در وردپرس افزونه‌ها، امکاناتی را به این نرم افزار تحت وب افزوده و باعث افزایش کارآیی آن می‌شوند. به طور عادی در وردپرس شما فقط می‌توانید از امکاناتی که در هستۀ آن وجود دارد استفاده کنید. البته این امکانات آن قدر کامل هست که شما نیازی به چیز دیگری نداشته باشید. اما از آنجایی که گنجاندن امکانات بیشتر باعث سنگین‌تر شدن آن می‌شود، و از طرف دیگر همۀ کاربران وردپرس به آن نیازی ندارند، این افزونه‌های وردپرس هستند که کار توسعۀ امکانات وردپرس را به عهده دارند.

 

 افزونه وردپرس

 

 

 

البته به افزونۀ وردپرس، پلاگین وردپرس هم می‌گویند که به دلیل فارسی نبودن این عبارت، بهتر است از افزونه در عوض پلاگین استفاده کنیم.

افزونه‌های وردپرس توسط کاربران آن و کسانی که به برنامه‌نویسی PHP و MySQL تسلط دارند توسعه پیدا می‌کنند و از توابع و امکانات هستۀ وردپرس استفاده می‌کنند. برای توضیح عملی‌تر کارکرد افزونه‌های وردپرس، بهتر است که یک مثال عملی بزنم. ارسال خبرنامه به وسیلۀ پست الکترونیک یا رایانامه در امکانات اولیۀ وردپرس جایی ندارد. اما اگر خواسته باشید این امکان را به تارنمای وردپرسی خود اضافه کنید، باید یک افزونه روی آن نصب کنید که توسط توسعه دهندۀ آن ساخته شده است.

پس از نصب کردن افزونه است که بخش‌هایی به قسمت پیشخوان وردپرس شما اضافه شده و شما می‌توانید با آنها اقدام به ارسال خبرنامه به کاربران یا مشترکین سایت خود کنید. برای هر کاری که فکرش را بکنید، افزونه‌ای وجود دارد که فقط کافی است با چند کلیک ساده آن را روی تارنمای خود نصب کنید. پس اگر تا به حال فکر می‌کردید که نیاز است کدنویسی طراحی سایت را یاد داشته باشید، تا بتوانید امکانات اضافه را به وردپرس خود اضافه کنید، در اشتباه بودید. چون خود پایگاه اصلی وردپرس بخشی به نام Plugins یا افزونه‌ها دارد که به راحتی می‌توانید از آنجا افزونۀ مورد نظر خود را به دست آورید.

حتی علاوه بر استفاده از افزونه‌های تولید شده توسط دوست‌داران وردپرس، خودتان هم می‌توانید دست به کار شده و بنا به نیاز خود یک افزونه را تولید کرده و روی سایت خود نصب کنید یا حتی آن را به دیگران به اشتراک بگذارید. البته این کار نیاز به یادگیری برنامه نویسی تحت وب دارد. همان زبان‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد.

جالب اینجاست که مخزن افزونه‌های وردپرس سرشار از افزونه‌هایی است که نیاز هر کاربر وردپرس را برطرف می‌کند و همین عامل یکی از قوی‌ترین دلایل انتخاب وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای پیشرفته و فراگیر است و به محبوبیت آن روز به روز افزوده می‌شود.

کار با افزونه‌ها، از نصب گرفته تا استفاده و سپس حذف آنها در صورت لزوم، همگی به سادگی چند کلیک امکان‌پذیر است. این به خاطر شعار وردپرس برای درگیر نکردن وبلاگ‌نویسان به مسائل فنی و تمرکز آنها روز تولید محتوا است. و واقعاً هم این شعار تا به الان به بهترین نحو عملیاتی شده است. شما پیشرفته‌ترین امکانات را می‌توانید با افزونه‌ها به سایت خود اضافه کنید. حالا به نظر می‌رسد به پاسخ سوال‌تان که افزونه وردپرس چیست، رسیده باشید.

50 افزونه کاربردی و ضروری وردپرس

 

  انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2705

برچسب های مهم

ایده های راه اندازی کسب کار با سرمایه کم/ راه اندازی کسب کار ایترنتی پولساز/ اموزش کسب درامد از تلگرام /راه اندازی کسب کار میلیونی /ساخت برنامه اندروید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما